Gestionarea listelor

După creare, bazele de date servesc ca "depozite", din care putem extrage informaţiile necesare sau în care putem stoca informaţiile noi. O dată cu trecerea timpului, bazele de date trebuie actualizate , eliminînd înregistrările devenite inutile , modificînd celulele anumitor înregistrări sau adăugînd înregiatrări noi. Prin urmare, gestionarea unei baze de date presupune efectuarea urmaroarelor operaţii:
  • căutarea anumitor înregistrări;
  • inserarea înregistrărilor;
  • eliminarea înregistrărilor;
  • modificarea cîmpurilor din componenţa anumitor înregistrări;
Întrucît în cadrul foilor de calcul listele de date nu au un statut special, actualizarea lor poate fi făcută utilizînd tehnicile standard, aplicabile pentru oricare alt gen de informaţii:
  • selectăm celula dorită;
  • edităm conţinutul celulei selectate.
În cazul unor liste ce conţin sute sau mii de înregistrări, căutarea manuală a celulelor ce vor fi supuse modificărilor necesită un volum mare de muncă şi devine o operaţie obositoare.
Pentru a simplifica procesele de gestionare a listelor de date, aplicaţiile de calcul tabelar conţin comenzi speciale, destinate prelucrării fiecărei înregistrări ca un ansambl unitar de date. Majoritatea acestor comenzi sînt grupate în fereastra de dialog  Form care poate fi afişată la ecran cu ajutorul comenzii cu acelaşi nume din meniul Data. După selectarea unei celule arbitrare din cadrul listei de date şi lansarea comenzii Data, Form aplicaţia de calcul tabelar parcurge antetele de coloană şi generează un formular ce conţine casete de text marcate cu denumirile cîmpurilor respective.
Casetele de text din componenţa formularelor de date au o destinaţie dublă. În primul rînd ele servesc pentru afişarea informaţiilor din cîmpurile respective  ale înregistrării curente. În al doilea rînd aceste casete permit editarea informaţiilor afişate, scutind astfel utilizatorul de parcurgerea obisitoare a tuturor celulelor din componenţa listelor de date. 

Destinaţia elementelor de control ale formularelor de date:
New-(nou) şterge toate informaţiile din casetele de text şi pregăteşte baza de date pentru introducerea unei înregistrări noi. În colţul dreapta-sus al formularului apare masajul New Record, care invită utilizatorul să introducă în casetele de text datele respective. 
Delete-(şterge) şterge înregistrarea curentă din baza de date. Înainte de a efectua operţia de ştergere, aplicaţia de calcul tabelar afişează un mesaj prin care preîntîmpină utilizatorul că înregistrarea curentă va fi pierdută irevocabil.
Restore-restabileşte informaţia iniţială din casetele de text ale formularului de date. 
Find Previous-(caută precedenta) încarcă în formularul de date înregistrarea precedentă, care satisface criteriile de căutare.
Find Next-(caută următoarea) încarcă în formularul de date înregisrarea următoare care satisface criteriile de căutare.
Criteria-(criterii) şterge toate informaţiile din casetele de text şi pregăteşte baza de date pentru căutarea anumitor înregistrări. În colţul dreapta-sus al formularului de date apare mesajul Criteria, care invită utilizatorul să introducă în casetele de text criteriile de căutare. 
Clear-(curăţă) şterge criteriile de căutare din casetele de text ale formularului de date.
Form-(formular) comutează formularul de date din regimul da căutare în regim de afişare a înregistrărilor.
Close-(închide) închide formularul de date.

Комментариев нет:

Отправить комментарий